Hüzün Yücel tarafından 01.08.2025 15:11 tarihinde yayınlandı.

İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB), işitme ve konuşma engelli vatandaşlar için erişilebilirlik odaklı yeni bir hizmeti devreye aldı. “Erişilebilir İstanbul” adıyla hayata geçirilen görüntülü çağrı merkezi sayesinde engelli bireyler, İBB 153 Çözüm Merkezi üzerinden işaret dili bilen personel ile görüşerek talep, öneri ve şikayetlerini aktarabilecek.

Proje, İBB Basın Yayın Halkla İlişkiler, Sosyal Hizmetler ve Bilgi İşlem Daire Başkanlıkları ile İSTTELKOM AŞ ve İstanbul Senin iş birliğiyle hayata geçirildi. Türk işaret dili desteğiyle hizmet veren çağrı merkezi, engelli bireylerin belediye hizmetlerine daha kolay ulaşmasını ve toplumsal eşitliğin güçlenmesini hedefliyor.

Hizmetten faydalanmak isteyenlerin, İstanbul genelindeki 23 ÖZGEM şubesine (Özel Gereksinimli Bireyler Eğitim Merkezi) yüzde 40 ve üzeri engel raporuyla başvurması gerekiyor. Kayıt işleminin ardından “İstanbul Senin” mobil uygulaması üzerinden Çözüm Merkezi hizmetinden yararlanılabilecek.

İBB, bu adımla teknolojiyi sosyal faydaya dönüştürerek akıllı şehir vizyonunu güçlendirmeyi amaçlıyor.

Benzer İçerikler

Velonga Haber Yazılımı ile hazırlanmıştır.