Güray Oğuz tarafından 20.05.2025 13:20 tarihinde yayınlandı.

İspanya, dört hafta önce yaşanan ülke çapındaki elektrik kesintilerinin ardından şimdi de büyük bir mobil iletişim krizini deneyimledi. Dünyanın önde gelen telefon operatörlerinden Telefonica’nın gerçekleştirdiği başarısız bir ağ güncellemesi sonucu, ülke genelinde milyonlarca cep telefonu kullanıcısı hizmet alamaz hale geldi.

Başkent Madrid başta olmak üzere Malaga, Barselona, Valensiya, Sevilla ve Bilbao gibi büyük şehirlerde de etkisini gösteren kesinti, sadece cep telefonu şebekelerini değil, aynı zamanda acil servislerin kullandığı telefon hatlarını da devre dışı bıraktı. Bu durum, özellikle 112 acil servis hattına ulaşımı engelledi ve Valencia ile Aragon bölgelerinde alternatif hatların devreye alınmasına yol açtı.

Telefonica sözcüsü, yaşanan arızanın ağ güncellemesinde ortaya çıkan teknik aksaklıktan kaynaklandığını belirterek, mühendislerin sorunu çözmek için çalışmalarını sürdürdüğünü ifade etti. Ülkenin en büyük telekom operatörlerinden biri olan Telefonica, 18 ülkede faaliyet gösteren çok uluslu bir şirket olarak biliniyor.

Kesintiden sadece Telefonica değil, Movistar, Orange, Vodafone, Digimobil ve O2 gibi diğer büyük sağlayıcılar da etkilendi. Downdetector gibi bağımsız internet kesinti izleme platformları, sabah erken saatlerde başlayan arızanın, İspanya’da telefon aramaları, mesajlaşma ve mobil veri kullanımını neredeyse tamamen durdurduğunu raporladı.

Bu olay, nisan ayında yaşanan ve “2025 İber Yarımadası Kesintisi” olarak adlandırılan geniş çaplı elektrik kesintilerinden sonra gelen yeni bir kriz olarak dikkat çekiyor. Hükümet, önceki kesintilerin siber saldırı iddialarını yalanlamıştı.

İspanya genelinde yaşanan bu iletişim krizi, günlük hayatı ve acil durum hizmetlerini ciddi şekilde etkilerken, yetkililer kesintilerin tekrar yaşanmaması için önlemler alacaklarını açıkladı.

Benzer İçerikler

Velonga Haber Yazılımı ile hazırlanmıştır.