KKTC’de Asgari Ücret 52 Bin 738 TL Oldu
KKTC’de 2026’nın ilk net asgari ücreti 52 bin 738 TL olarak belirlendi. Yeni rakam, Asgari Ücret Tespit Komisyonu’nda oy çokluğuyla kabul edildi.
LEFKOŞA - Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’nde 2026 yılının ilk net asgari ücreti 52 bin 738 TL olarak belirlendi. Karar, Lefkoşa’da toplanan Asgari Ücret Tespit Komisyonu’nun üçüncü toplantısında oy çokluğuyla alındı.
Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı Toplantı Salonu’nda gerçekleştirilen toplantıya, Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Oğuzhan Hasipoğlu, işçi tarafını temsilen Hür-İş Başkanı Ahmet Serdaroğlu ve işveren tarafını temsilen Kıbrıs Türk İşverenler Sendikası temsilcisi Cengiz Alp katıldı.
Toplantı sonrasında yapılan açıklamada, asgari ücret kararının tavsiye niteliğinde olduğu ve Bakanlar Kurulu’na sunulacağı belirtildi. Yeni düzenlemeye göre saatlik asgari ücret 349,71 TL, günlük 2 bin 797,75 TL, haftalık 13 bin 988,76 TL olarak belirlendi. Aylık net asgari ücret ise 52 bin 738 TL oldu.
KKTC’de 2025 yılında net 44 bin 546 TL olan asgari ücret, yeni yıl itibarıyla önemli bir artış göstermiş oldu. Kararın yürürlüğe girmesi için Bakanlar Kurulu’nun onayı bekleniyor.
